ar-bloggen

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Maria Pihl - 6 april 2015 20:51

Jag har varit iväg och firat påsk med familjen några dagar, men idag var jag åter hemma och tränade mina underbara pållar.


Bröta fick för första gången på länge ett stångbett och kapson på och jag red hela passet. Jag jobbade med samling och travstarter. I samling och touchar jag lätt, lätt med mina underben för att sätta takten i hästen. Till att börja med samlad skritt och sen ändrar jag till travtakt. Det är jobbigt att starta traven på detta sätt så jag kräver bara några steg. Det bästa av allt var att Bröta inte hetsade så mycket efteråt utan kunde skritta ganska lugnt och avslappnat. Lite hetsvar det förstås men hon lugnade sig snabbt så det var verklgien toppen!


Mira fick en kombinerat groundwork/longerpass. Först lite jobb i groundwork med fokus på mjukhet och böjning och sedan lite longering. Det börjar verkligen hända saker med Mira och hon var riktigt framåt under passet och full av energi. Härligt! Vi fick till flera mycket lugna och fina galopper som vi höll ett helt varv. Tidigare har jag inte galopperat så långt utan mest fokuserat på starten men nu ville jag se om vi kunde hålla en fin galopp ett helt varv. Tänk så långt vi kommit sedan vi började träna tillsammans! Stel som en planka och med en oren trav pga att inre bakbenet inte aktiverades till idag men en fin trav och böjning och dessutom galopp. Det är faktiskt rikigt kul att se hur arbetet fortskrider!



Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards