ar-bloggen

Alla inlägg den 27 september 2016

Av Maria Pihl - 27 september 2016 22:29

Idag började en ny träningsvecka med hästarna och jag fokuserade på att hålla bogen precis i mitten, mellan hjälperna. Att varken falla åt höger eller vänster utan bara kliva på rakt fram.


Bröta red jag först på volten och jobbade med att föra bogarna lite in och lite ut för att sedan hitta mitten. Det blev väldigt mjukt och fint till slut. Därefter fortsatte jag med lite skolor på rakt spår och där är det lite svårare att hålla bogen i mitten. Slutligen jobbade vi igång de där bakbenen med trav, först i friskt tempo på volten och därefter lite mer samlat med jobb i skolor.  I alla övningar flyttade jag bogen lite ut och in för att känna att jag har fin rörlighet.

Med Mira var det samma jobb, fast i groundwork och longering. Hon var så duktig så det blev ett ganska kort pass.


Jag  är ju inte så bra på att lägga ut bilder och filmer men nu ska jag försöka få till mer av den varan. Håll till godo med en snutt från dagens träning med Bröta.


Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards