ar-bloggen

Alla inlägg den 5 april 2014

Av Maria Pihl - 5 april 2014 20:38

Idag har jag tränat ett groundwork-pass med Bröta. Jag började jobba stillastående och där har vi lite problem i slutan. Rörelsen stannar ganska ofta upp i bogarna och jag har lite svårt att få till det. På lektionen gjorde först Celina slutorna med Bröta och därefter kunde jag lätt göra dem själv, men nu när jag jobbar själv vill det sig inte riktigt. Vi får igenom någon enstaka sluta på ett bra sätt men de flesta bli inte så bra. Jag ska pröva att variera lite mer mellan öppna/fram och ned samt sluta/samling. Får jobba vidare på detta så får vi ser hur det går. Om två veckor är ju dessutom Celina tillbaka så då får vi gå vidare in i detaljerna.


I skrittarbetet jobbade jag med att placera bakbenen under tyngdpunkten och hålla innerhöft roterad. Det går hyfsat i böjd rakt fram men jag måste vara väldigt noggrann i skolorna så jag inte får en felroterad höft. Vi vill hela tiden ha innerhöften roterad fram och ned. Går innerhöften upp när hästen kliver fram tappas böjningen och då får träningen fel effekt. Noggrannhet, mina vänner, är det som gäller! Nu är jag ju inne och jobbar med detaljer men för att få en riktigt korrekt rörelse så måste jag göra det. Jag vill ju dessutom lära mig allt från grunden så att jag verkligen kan träna och bygga upp en häst och få den bättre. Jag är lite nördig här men jag älskar dessa detaljer! Glöm inte vad Bent sa, en utbildning om inte gör hästen bättre är ingen utbildning!!!



Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards