ar-bloggen

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Maria Pihl - 6 april 2014 16:17

Idag red jag för första gången på några veckor och vi kan väl sammanfatta det som tålmodig häst och stel, okänslig ryttare som gör för mycket. Allt detta, stelhet, okänslighet och att göra för mycket kommer förstås gå över bara jag får rida lite mer och träna mig själv men ibland får man vara glad att hästen verkligen försöker klura ut vad det är man vill. Nåja, efterhand lugnade jag ner mig lite och försökte använda en hjälp i taget och vara tydlig. Vi fick till några fina skolor och lite samling i båda varven, i både skritt och trav så jag får vara mycket nöjd med mig själv. Det får bli fler salsalektioner för att mjuka upp denna kropp (trots att jag faktiskt fortfarande håller mitt stretchprogram och därmed borde vara lite mjukare, men det är väl skillnad på mjuk och rörlig på hästen och på marken.)


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards