ar-bloggen

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Maria Pihl - 6 november 2013 16:45

Jag har funderat lite på hur bra hästar är på att få stressen att försvinna. Emellanåt är det ju ganska stressigt på jobbet men när jag väl är i stallet och ser min söta lilla Bröta så bara fösvinner all stress. Jag menar absolut inte att Bröta få ta min stress, utan att den helt enkelt smälter bort när jag är bland hästar för då finns inget annat än hästarna.


Jag tror att Bröta faktiskt ha en ganska stor del i detta, för tidigare var hon väldigt lättstressad och allmän krävande vilket gjorde att hon behövde hela mitt fokus. Så fort jag försvann lite mentalt från Bröta försvann hon direkt från mig, både fysikst och mentalt. Det har gjort att jag går in i mitt häst-mode där jag bara är här och nu så fort jag är runt hästar och börjar träna.



Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards