ar-bloggen

Alla inlägg den 24 november 2013

Av Maria Pihl - 24 november 2013 23:12

Då var hemsidan klar och ligger nu uppe för allmän beskådan. Ta en titt på ridkonsten.se och kommentera gärna.

Av Maria Pihl - 24 november 2013 15:30

Nu räknar jag ner dagarna till Celina-kursen nästa helg. Ska bli så otroligt roligt!


Idag stod ett longerpass på schemat. Jag tyckte att jag fick ännu mer kvalitet i vänstervarvet men jag blev också väldigt klar över att högervarvet inte är riktigt bra. Det ser ut som om Bröta stelnar lite i bröstkorgen och inte kan böja runt ordentligt. Det blev väldigt tydligt när jag bad om sluta. Då ville bogarna falla ut då bakbenen kom på plats, alternativt att när bogarna kom runt och fram ville bakbenen inte riktigt komma med, utan det blev lite öppna-rörelse. Det gick att korrigera och få till en hyfsad sluta, men det ser som sagt lite spänt ut runt bröstkorgen. Lite lustigt att öppnorna nu är bättre än slutorna. Så har det ju aldrig varit förr!


Galoppen var som vanligt snabb och obärig, men det är numera inte fett ös medvetslös-hastighet så det är toppen. Efteråt är hon inte heller så stressad som hon var för bara några pass sedan så vi jobbar på och får utvecklas lite varje dag. Celina sa till mig en gång att om du bara utvecklas 1% per dag så är det ända bara 100 dagar till du är dubbelt bättre. Inte så illa faktiskt...


Efter träningen gick vi en promenad, lasttränade och därefter en lång rykt och mys. Härligt!


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards