ar-bloggen

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Maria Pihl - 11 juni 2014 20:13

I morse stod Bröta på 3 ben och var halt. En snabb koll visade att söta Bröta fått en tagg från en buske rakt in i ett framknä. Sådant gör ont... Hon hoppade tappert ner till stallet och där fick jag ut taggen och Bröta fick vila i en box. På eftermiddagen fick hon komma ut i en mindre rasthage och då gick hon villigt om än lite haltande, och när jag på kvällen släppte ut henne i beteshagen syntes knappt någon hälta alls. Med lite tur är hon helt återställd redan imorgon.


Pga hältan blev det ingen lektion för mig idag, men jag tittade förstås på de andras lektioner. Dagens visdomsord: Kvaliteten på öppnan syns på bogfriheten i ytter fram. Detta beror på att inner bakben kliver fram och lyfter bröstkorgen. Bröstkorgen roterar så att insidan blir lite lägre och utsidan blir högre och då får man bogfrihet.


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards