ar-bloggen

Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Maria Pihl - 30 juni 2014 15:21

Idag är det en riktigt lugn dag, då både Hanna och Celina är borta. Det innebär att man hinner träna redan på förmiddagen och så får man tid att blogga på eftermiddagen :). Jaja, helt overksamma är vi inte trots allt, ska iväg och trimma gräs om en liten stund.


Idag fortsatte arbetet med att hitta bakbenen. Jag får till det några steg och sen tappar jag det och så hittar jag det osv. Det är bara att fortsätta träna så blir de bra stunderna längre och längre. Det var som Celina en gång sa: I början får du korta stunder av bra träning och du får lära dig att söka dessa goda moment, men så småningom har du det bra mest hela tiden och du får istället korta stunder av det dåliga. I groundwork/longering är det faktiskt så att det är bra mest hela tiden med korta dåliga stunder men i ridningen är det fortfarande så att jag letar efter de riktigt bra momenten och har dåliga längre stunder. Jaja, man måste ju ha något att träna på också...


Idag vände återigen mitt bra/dåliga varv och högersitsen var återigen den bästa. Nu skiftar jag titt som tätt så jag antar det händer massor i oss båda två nu. Jag lyckades inte fånga bakbenen på det fantastiska sätt som jag gjorde igår men det var hyfsat, och imorgon är Celina tillbaka och då är det dags för en ny lektion. Det ser jag verkligen fram emot.


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards