ar-bloggen

Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Maria Pihl - 12 juni 2014 20:27

I morse var Brötas hälta som bortblåst och det kändes nästan osannolikt att hon stod på 3 ben igår. Troligen hade inte taggen suttit så länge och så måste jag ha fått ut hela taggen utan att det blev kvar några rester, annars tror jag inte att hon hade varit bra idag. Ohalt häst betyder iallafall lektion.


Idag fortsatte sitslektionerna med Celina och det gick riktigt bra. Jag hittade min sits omedelbatrt och det kändes väldigt naturligt. Man ska ha ett stabilt centrum som man vrider sig runt. Jag vrider mellan öppna och sluta och nu känner jag i öppnan hur min inre höft går ner och hur yttersitsen lyfts av Brötas bröstkorgslyft, och med rörelseriktningen snett utåt. Jag som har haft så svårt för öppnan... Det lustiga är också att nu går det bättre i högervarvet än i vårt nomalt bra vänstervarv. Lustigt, men jag antar det innebär att vi håller på att utvecklas en hel del.


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards