ar-bloggen

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Maria Pihl - 1 december 2013 20:43

Då var jag, trött men nöjd, tillbaka efter helgkursen med Celina. Hon är en så fantastisk instruktör så man blir alldeles lyrisk.


Första passet jobbade vi i groundwork och det gick riktigt bra. Celina anser att jag nu är redo för groundwork-testet i riddarskapet. Kul! I longeringen behöver jag installera halt och halvhalt bättre, för Bröta ligger på lite i kapsonen och tar inte halvhalterna utan blir mest upprörd på mig. Där ska vi jobba ordentligt! Jag fick jobba lite på samling (tänk piaff), schwung framåt (tänk passage) och vanlig fram och ned, men nu måste jag använda handen för mycket så därför måste halvhalterna installeras bättre. Halvhalterna kommer även hjälpa oss i galopparbetet. Nu springer ju Bröta in i galoppen och jag vill ju omvandla detta till att hon tar ett språng in i galoppen, och om hon kan lyssna och ta halvhalterna när jag ber om galopp så ska vi nog kunna få bort springandet.


Ridningen är ju just nu vår svaga punkt, men jag fick med mig bra övningar hem och så ska jag själv gå till en kiropraktor och rätta till lite snedheter i ryggen. Jag ska jobba med att få henne att söka ut mot yttertygeln, flytta bogarna in och och flytta bogarna ut, ett steg. Vänstervarvet går hyfast men högervarvet är betydligt sämre. 


Jag har fått massor av bra tips och saker att tänka på, och nu blev jag även peppad att försöka hinna med att läsa lite hästlitteratur igen. Jag vill ju gärna ha den teoretiska kunskapen så jag tänkte att jag ska försöka mig på Gueriniere och de andra gamla mästarna.


#ridkonst


Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards