ar-bloggen

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Maria Pihl - 20 december 2013 19:30

Idag red jag Bröta igen och det var så otroligt häftigt. Jag jobbade med mina övningar som jag fick på Celina-kursen. Jag ber Bröta böja sig och söka ut mot ytter tygel och ge efter på insidan. Därefter flyttar jag bogen in från spåret, tillbaka till spåret, ut från spåret, tillbaka till spåret osv. Jag ber om väldigt lite, bara ett steg in eller ut. Fokus ligger på böjning och sökning till yttertygel så tappar vi det måste vi hitta tillbaka dit innan vi fortsätter flytta bogen.


Det gick riktigt bra och jag började känna hur min sits och tyglarna lagda på bogarna verkligen guidade Bröta in och ut. Det var lite svårare i höger varv men helt ok. Eftersom det gick så bra i skritt prövade jag även i trav, samma övning. Även i traven fungerade övningen och vi hittade sökningen till ytterhanden och kunde flytta bogarna. Superhäftigt!


Imorgon är sista träningspasset innan Bröta ska få lite julsemester och jag ska hälsa på familjen. Får svårt att välja om jag ska rida eller longera. Båda är ju så roliga!


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards