ar-bloggen

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Maria Pihl - 18 december 2013 19:46

Idag longerade jag för första gången efter kiropraktiken, och återigen blev det en riktigt härlig upplevelse.


På Celina-kursen jobbade jag lite med samlingen i longeringen, men jag fick ta till ganska mycket hand för att överhuvudtaget kunna få Bröta att stanna upp lite. Hon ville helt enkelt inte riktigt ta halvhalterna och samla sig. Nåja, jag fick rådet att träna på halvhalterna så att jag skulle kunna samla bara genom att samla i min egen kropp.


Jag hann med ett longerpass hemma efter kursen då vi tränade på halvhalterna och sen väntade jag på kiropraktorn, vilade efter behandlingen och sen började jag så smått sätta igång igen. Det har även varit ganska lugnt senaste veckan då jag har haft så mycket på jobbet att hästeriet blivit lite lidande.


Idag var som sagt det första longerpasset efter behandlingen och nu fungerade halvhalterna. Jag behövde knappt ta något med handen utan det var halvhalterna i min egen kropp som gick igenom. Vi fortsatte och jobbade på lite samling och lite längning, återigen huvudsakligen genom min kropp. Lite hand behövdes då och då men det är en så fantastisk känsla när man rider sin häst från marken. Häftigt!


Vi jobbade även på galoppfattningarna och även de gick bättre än vanligt. Lite mindre spring in i galoppen än det brukar. Vi har förstås en lång bit kvar innan vi får till en bra galopp men jag är riktigt förundrad över vad kiropraktiken har hjälpt mycket.



#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards