ar-bloggen

Alla inlägg den 19 december 2013

Av Maria Pihl - 19 december 2013 21:29

Idag var det dags för ett nytt longerpass. Fokus låg på samling och galopp(!).


Jag började jobba med samlingen i skritt och trav och återigen jobbade jag med samlingen via min egen kropp. Jag "sjunker ner" i min tyngdpunkt och böjer lite på knäna när jag samlar mig själv och då följer Bröta med. Ibland behövs en liten påminnelse i handen om att det skulle saktas ned. Det gick ganska bra men själva ställningen i nacken i höger varv var en aning svårt idag.


På hästkafét på Chalmers fick vi höra att hästar lär sig bäst i 2-5 set med repetitioner om ca 3 i varje set. Jag tänkte pröva detta med galoppen så jag gjorde två set om vardera 3 galoppfattningar i båda varven. Någon fattning tog hon faktiskt direkt med ett språng in i galoppen även om det går snabbt, dvs inte en massa spring in i galoppen. Ska fortsätta jobba med galoppen så här ett tag och se vad jag tänker om dessa repetitioner och set. Bröta har iallafall lugnat ner sig betydligt efter vårt galopparbete. Hon är inte så stressad längre även om hon hetsar lite. Det kom lite glada skutt och krumbukter och det får jag väl se som tecken på att Bröta gillar vad vi gör.


Nu sitter jag och jobbar för fullt med att översätta min hemsida till engelska. Den tekniska biten är klar men nu måste jag översätta allt också. Får ge det lite tid så ska jag nog få till det...


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards