ar-bloggen

Alla inlägg den 24 maj 2014

Av Maria Pihl - 24 maj 2014 19:07

Idag har Bröta och jag haft ett träningspass och gjort läxor, dvs vi har jobbat med det som vi tränade på under veckans lektioner med Celina. Vi har jobbat i groundwork på volten och jobbade med övergångarna mellan samling/fram och upp, samt övergång från samling till skolhalt.


Redan idag märkte jag lite vad jag varnade för för något inlägg sedan, att det är lätt att samla för mycket och då står man där med en häst som bara är långsam och inte går fram överhuvudtaget. Jag fick vara noggrann med att be om framåt och inte samla för mycket. Mellan samlingspassen tog jag några varv i öppna/framåt ned, för att verkligen få igång kroppen. Jag får verkligen se upp här och vara mycket noggrann!


Idag gick övergångarna mellan samling - skolhalt betydligt bättre än tidigare i veckan. Jag kunde tima halten bättre och direkt be om lite böjning i bakbenen och det kändes riktigt bra. Ja, man måste ju ha lite tid för att experimentera och komma underfund med hur man ska göra själv, utan instruktör. 


Galopparbetet på longen gick över förväntan idag och vi gjorde vårt bästa galoppass någonsin! Jag är mycket noggrann med att behålla min slutaposition och inte jaga på Bröta utan tänker bara lugn och fin galopp. Jag kunde dessutom med rösten lugna galoppen betydligt idag, så resultatet blev kanon. Superkul!


Det enda som jag inte är riktigt nöjd med är högervarvet i det stillastående arbetet. Där har jag någon spärr fortfarande för Bröta faller ut på bogen direkt när jag går över mot sluta/samling. Måste klura på detta lite mer. Skumt då ena varvet går bra och det andra så dåligt...Undrar vad det är jag gör för fel?


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards