ar-bloggen

Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Maria Pihl - 7 oktober 2013 20:09

Idag red jag enbart och det gick riktigt fint, trots att det var trångt och vi var 6 stycken i ridhuset samtidigt (i-landsproble , jag vet, men Bröta blir ibland lite ofokuserad när det är för många hästar runtomkring). Vi jobbade lite med rakriktning, piruetter och samling, allt i skritt.


I ground work jobbar jag hela tiden med lite samling och lite längning, men jag har inte gjort det i ridningen så mycket då vi har haft sådana problem med rakriktningen. Nu börjar vi dock få till en hyfsad rakriktning och då var det dags med lite samling. Jag samlar inte så mycket och inte så länge i taget, utan leker mer några steg fram och tillbaka. Försöker att behålla rakriktningen, böjningen och mjukheten även i samlingen och om jag tappar det så får man gå framåt och reparera vad man förstört under samlingen. Bröta svarade riktigt fint och det är så häftigt att känna kraften under sig. När jag samlar för jag min egen tyngdpunkt lite bakåt och tänker mig kraften komma från Brötas bakben rakt upp genom mig, som röken från en skorsten.


Eftersom samlingen gick så bra tänkte jag att jag prövar några piruetter uppsuttet också. Det kändes bra men jag är lite osäker på känslan i min sits jag jag inte gjort så många piruetter uppsuttet. Från marken går det dock fint, så det är ju inte en rörelse som är konstig för Bröta.


Jag är väldigt nöjd med vår insats idag, där vi lugnt och stilla skrittade runt bland alla gigant-halvblod som kom farande i trav och galopp. Bra miljöträning för oss var det också, då vi fick träna på att fokusera på vårt arbete och inte blir störda av andra.



#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards