ar-bloggen

Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Mera läxor

Av Maria Pihl - 25 maj 2014 13:29

Dagens träningspass med Bröta var en upprepning av gårdagens pass. Vi jobbade med läxorna från veckan.


Eftersom vi har lite problem med det stillastående arbetet i höger varv började jag i skritt och växlade lite mellan öppna, bended straight, och sluta. När det kändes bra gjorde vi halt och fortsatte i det stillastående arbetet, med öppna/fram ned och sluta/samling. Jag visualiserade min hästkarusellstång mitt i tyngdpunkten och fokuserade på att vrida runt denna. Vänster varv känns bra och vi får en mjuk vridning fram och tillbaka men det är bökigt i höger varv. Idag föll vi inte så fantastiskt mycket på bogen i höger varv och då får jag vara nöjd men jag känner att jag inte riktigt kommer igenom till bakbenet än.


Efter det stillastående arbetet började jag jobba med övergångarna mellan samling och framåt upp. I ena varvet (fick hjärnsläpp precis, men tror det är vänster varv) kan jag nu samla för bara min egen vinkling av mitt bäcken men i andra varvet behöver vi lite mer hjälper för att få till det. Återigen fick jag jobba lite med framåtandan så att det inte bara blir långsamt. Vi avslutade groundwork-delen med övergångar från samling till skolhalt. I vänster varv gick det riktigt bra och jag såg hur bakbenen böjdes. Lite knivigare i höger varv men det kan ju också bero på Brötas dåliga högra bakben.


Slutligen var det dags för galopp, och även idag fick vi en bra galopp. Vi fick några riktigt lugna steg och det är inte så springigt in i galoppen heller längre. Toppen!


#ridkonst

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Pihl - 27 november 2016 15:29


  Nu har jag lanserat min nya hemsida och jag kommer hädanefter blogga på den.   Spana in www.mariapihl.se   ...

Av Maria Pihl - 26 november 2016 17:29


What a wonderful day it has been! I continued my training to become a horse origopath by balancing some horses. I am so grateful to the owners they allow me to meet their horses and train on them, and hopefully make their day a bit better too. After ...

Av Maria Pihl - 25 november 2016 19:52

Förra helgen var jag på weekend clinic hos Celina Harich. Jättekul! Det började med en hel del stress, Bröta for runt och var orolig men med Celinas hjälp blev hon lugn och vi kom till arbete. Hur gjorde vi då för att vända stress till lugnt arbete? ...

Av Maria Pihl - 14 november 2016 19:14


  "Return to the original balance." This is the intention when balancing horses according to the Origopathy method. A wonderful intention and soft method. Last week I started my education and it is definitely life changing!   I feel like I...

Av Maria Pihl - 30 oktober 2016 22:12

Ahh, after a hot cup of tea, food and rest I have energy enough to write again.  Today, me and Danielle Luinenburg exchanged lessons again. In my lesson, we continued working on my seat. I got to do little figure eigths with all of my body, my hips, ...

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards