ar-bloggen

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Saknar AR-kompisar

Av Maria Pihl - 20 oktober 2013 13:16

Idag red jag och det gick väl sådär. Jag fick inte riktigt till bröstkorgsrotationen och efter traven kunde jag inte få tillbaka ett vettigt lugn utan Bröta blev spänd och när hon är spänd fungerar ingenting.


I sådana här stunder saknar jag verkligen att ha någon som jag kan diskutera AR med. Inte för att egentligen få ett svar på vad jag ska göra utan mer för att ha någon att dela träningen, både toppar och dalar, med. Ibland behöver man bara få prata lite så känns det genast bättre. Jag är ju tyvärr den enda i mitt stall som tränar AR så ur den synvinkeln blir det ensamt. Då är det förstås bra med en blogg att skriva i. Här kan jag tänka högt och när jag skriver diskuterar jag mycket med mig själv för att fundera ut nya strategier. 


Ny strategi: Jobba mer med traven i longeringen!

 
 
Ann N

Ann N

23 oktober 2013 16:30

Precis, skrivandet bidrar väldigt mycket till reflektionen och lärandet. Bara fortsätt Maria. Tycker det är väldigt intressant att följa dig :) Ses vi kanske snart? På Gustavsborg? Kram!

http://www.annsridkonst.se

Maria Pihl

23 oktober 2013 20:11

Jo det är bara att jobba vidare och fundera över vad man gör så löser sig alla problem. Jag har tyvärr ingen kurs på Gustavsborg inplanerad, men ska ner till Malmö den 30:e nov-1 dec för att träna för Celina. Men jag misstänker att du inte ska dit? Får hålla koll på varandra via fb och bloggar... Själv läser jag din blogg med stort nöje!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Pihl - 27 november 2016 15:29


  Nu har jag lanserat min nya hemsida och jag kommer hädanefter blogga på den.   Spana in www.mariapihl.se   ...

Av Maria Pihl - 26 november 2016 17:29


What a wonderful day it has been! I continued my training to become a horse origopath by balancing some horses. I am so grateful to the owners they allow me to meet their horses and train on them, and hopefully make their day a bit better too. After ...

Av Maria Pihl - 25 november 2016 19:52

Förra helgen var jag på weekend clinic hos Celina Harich. Jättekul! Det började med en hel del stress, Bröta for runt och var orolig men med Celinas hjälp blev hon lugn och vi kom till arbete. Hur gjorde vi då för att vända stress till lugnt arbete? ...

Av Maria Pihl - 14 november 2016 19:14


  "Return to the original balance." This is the intention when balancing horses according to the Origopathy method. A wonderful intention and soft method. Last week I started my education and it is definitely life changing!   I feel like I...

Av Maria Pihl - 30 oktober 2016 22:12

Ahh, after a hot cup of tea, food and rest I have energy enough to write again.  Today, me and Danielle Luinenburg exchanged lessons again. In my lesson, we continued working on my seat. I got to do little figure eigths with all of my body, my hips, ...

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards