ar-bloggen

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Maria Pihl - 6 augusti 2013 19:21

Ja nu sitter jag här på Gotland och är så träningssugen så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vad göra då om inte starta den där bloggen som jag funderat på så länge? Sagt och gjort, nu kör vi!


Jag befinner mig alltså på Gotland där jag för tillfället är praktikant på Gotlands ridakademi, hos Hanna Engström och Celina Harich. Jag har nu varit här i ca 2.5 månader och åker hem om ett par veckor. Då börjar elddopet, kommer jag att klara av träningen själv eller faller jag tillbaka till en lägre nivå när jag blir själv? Just nu går det så fantastiskt bra och jag har för första gången i mitt liv börjat föra en häst för sitsen, i balans. Vi har verkligen gått tillbaka till basic och jobbat mycket i ground work för att få en fin böjning och balans, och nu sitter jag alltså och skrittar på en volt och är helt lyrisk. Denna känsla av balans, där allt blir lätt att utföra och hästen bara följer med. Magiskt är ordet! Det är därför jag är så träningssugen idag. Denna känsla vill jag bara ha mer och mer av! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards