ar-bloggen

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Maria Pihl - 10 augusti 2013 17:55

Idag var det dags för att pröva på lite trav igen. Vi prövde för två veckor sedan men då var Bröta alldeles stel pga att jag hade sadeln på henne, och min underbara Epona passar tyvärr inte lilla damen längre då hon breddat sig. Vilken skillnad det var det där passet när hon var extremt stel med sadel på, så tog vi av sadeln och hon blev mjuk som smör. Hon är tydlig med vad hon gillar och inte gillar.


Vad ska jag säga om traven då? Hon lyfte ryggen men Bröta har lätt för att "dyka i backen" i sin sökning fram och ned och därmed ta mer vikt på frambenen än bakbenen. Samma problem har vi i skritten emellanåt, speciellt när jag började sitta på henne igen. Nu är det oftast bra i skritten, så det krävs väl bara mer träning. Vad jag måste göra är att föra min egen bröstkorg något bakåt och därmed få henne att sätta mer vikt på bakbenen. Men nu har vi två gångarter igen, trevligt! Det bara att joba på i traven, och vi hittade redan lite fina ökningar och minskningar av volten.



#ridkonst

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards