ar-bloggen

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Maria Pihl - 19 augusti 2013 19:10

Idag jobbade jag med Tristan, en kallblodstravare som tillhör Ekeskogs, igen efter att han fått ta det lugnt under ridlägret. Vi har vår normala rutin där vi arbetar lite i ground work på volt och på fyrkantspåret, samt lite i longering. Det märktes att vi inte jobbat på några dagar för det var lite hej och hå och vi for lite fram och tillbaka på volterna. Att jag dessutom bara var halvt fokuserad på hästen då jag samtidigt hade en liten demonstration och pratade om vad jag gjorde, gjorde väl inte saken bättre...


Men ett tips i longeringen är att använda en körpisk och gå nära i början. Det är previs samma signaler i longering som i ground work, men man är lite längre ifrån så det blir lite svårare att få till kommunikationen. Som ni ser på bilden kan man med körpisken fånga upp utsidan (utsidans tygelhjälp given med pisken) om bogen håller på att falla iväg. När kommunikationen fungerar fint med körpisken kan man börja gå längre ifrån och bara peka med pisken dit du vill.


 



#ridkonst

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards