ar-bloggen

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Maria Pihl - 13 januari 2014 21:04

Nu sitter jag i bussen tillbaka till Oslo. Det har varit en givande helg med ridning och undervisning i akademisk ridkonst. Jättekul!


Idag red jag Bröta och jobbade återigen med sökningen till ytterhanden. Detta får vi nog göra en period nu så att sökningen blir riktigt stabil och böjningen jämn. Nåja, nu går det faktiskt hyfsat i båda varven, så idag började jag med samling. Jag försöker samla enbart för min sits men jag får ganska ofta hjälpa till lite med handen också. Det blir ju inte så stor samling än, för då tappar vi allt, men det kändes ganska bra. Ett kvitto på att det inte var för illa är att vi även kunde gå ur samlingen hyfsat i form och med rätt sökning, åtminstone de flesta gångerna.


Jag jobbade även lite i trav och har nu lite längre travpass än tidigare. Jag jobbade med sökningen och att byta volter och därmed även byta böjning. På slutet gick det riktigt fint och det var inte många steg i själva varvbytet som var ur form då, medan det i början av passet tog längre tid för oss att böja om. Samlingen är ju även lättare i traven (för mig) då den är tvåtaktig och inte fyrtaktig som skritten.


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards