ar-bloggen

Alla inlägg den 25 juli 2014

Av Maria Pihl - 25 juli 2014 06:37

Såhär strax innan sju på morgonen är det alldeles kav lugnt på ARena. Inte en annan människa ser jag och hästarna står lojt i sina hagar och njuter av den än så länge behagliga temperaturen. Snart kommer det åter att myllra av folk och temperaturen ökar till riktigt hett. Men jag får väl ändå säga att bättre denna sol och värme än om det ösregnat och varit 10 grader. Det hade varit riktigt hemskt! Fast jag är riktigt imponerad av hur instruktörerna som arbetar ute hela dagen lyckas hålla fokus och leverera sina lektioner med samma skärpa och energi från morgon till kväll. Själv var jag väl mosig i huvudet när jag tittade på de sista lektionerna igår kväll.


Jag tror det bästa med festivalen är alla möten med människor, såväl nya som gamla bekantingar. Att bara få prata häst med folk som sysslar med samma sak som en själv. Det ger intressanta diskussioner och nya infallsvinklar. "Så här gör vi, medan någon annan gör så". Så får man fundera lite på vad som sägs och se om det går att inkorporera i sitt eget system eller om man låter det vara därhän. Jättekul! Jag ser redan fram emot nästa års ARena!

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards