ar-bloggen

Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Maria Pihl - 15 juni 2015 21:29

Idag red jag ännu ett pass med fokus på min mentala energi, djupandning och att ha Bröta i min sits. Det är spännande hur ridning fungerar precis som en lök. Man tränar på något och får en viss känsla för hur det ska vara och man kan var supernöjd med sitt arbete. En tid senare gör man samma sak men hittar en helt annan kvalitet än vad man hade tidigare och var så nöjd med. Det är som om man skalat av ett lager till på löken, och närmar sig ridningens innersta väsen. Häftigt, och det innebär ju att man aldrig blir fullärd. Det finns alltid mer kvalitet och fler nyanser att hitta, men det innebär ju inte att man inte ska vara nöjd med sitt arbete där man är för stunden.


Löken har fungerat igen och jag hittar helt andra kvaliteter i mig själv och Bröta när jag har henne i min sits nu jämfört med tidigare. Det är väl en kombination av egen kroppskännedom och mjukhet, och förmåga att känna vad som händer i hästen och agera därefter och sätta in de hjälper som behövs i rätt stund. Jag tror att den stora nyckeln i detta fall är min avslappning. Bara när man är avslappnad har man förmåga att känna efter vad som händer.


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards