ar-bloggen

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Maria Pihl - 11 juni 2015 21:44

Igår var jag iväg med Celina hela dagen och tittade på när hon höll lektioner och så fick jag köpt ett par ridbyxor till. Jag insåg att jag kommit ner som månadselev med endast ett par ridbyxor! Jaja, det var kul att titta runt i tyska ridsportaffärer. På kvällen tränade jag Bröta en stund för att känna på henne efter resan. Det var lite stelt och kantigt för både ryttare och häst men det ska vi ändra på nu.


Jag ägnade en del av gårdagskvällen och morgonen åt att stretcha mina höfter och idag hade vi vår första lektion, där jag visade Brötas och mitt arbete. Skritten blev till slut mjuk och fin men någon bra trav fick vi inte till. Vi struntade i den och tänkte det är dumt att bråka och stressa fram den när vi nu har så gott om tid.


På eftermiddagen kom två lass med hö som vi lavade in på skullen och så byggde vi en liten gräshage till Bröta. Produktiv dag idag alltså!



Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards