ar-bloggen

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Stresslösare

Av Maria Pihl - 31 januari 2014 10:36

Att äntligen få komma ut till stallet och hittar lugn och ro efter en fylld arbetsvecka är verkligen vad jag behöver. Att bara vara i stallet 3 dagar i veckan är på tok för lite för min smak men nu är det som det är och jag får njuta när jag väl är där. Nu är det ju bara två månader kvar. Tiden går fort. Jag behöver stallet för all stress bara rinner av mig när jag stiger ut på stallbacken. Då kan jag vara bara här och nu, närvarande i ögonblicket.


Idag tränade jag och Bröta lite groundwork och lite longering. Jag har lite svårt att hitta känslan i groundwork nu. På kursen jag var på fick jag en ny känsla och jobbade med att få Bröta att verkligen kliva fram till handen, men just nu är jag lite osäker på om jag kan be om mer eller om det är bra det vi gör. Får jobba lite mer på det här.


I longeringen känns det bra. Vi jobbar på rakriktningen och att få med ytterbogen ordentligt i båda varven, samt skolorna. I traven jobbar vi även på samlingen och jag har börjar sända ut Bröta på en större volt där jag inte når med pisken utan där Bröta måste ta hjälpen genom att jag pekar. Lite svårare såklart men nu är det dags att ta longeringen vidare. Dessutom behövs den större volten till galoppen. Jag vill ju inte att Bröta lär sig att så fort jag skickar ut henne på en större volt så behöver man inte arbeta i form längre för då är det galopp. Jag vill hitta en god form även på större volt så att jag har henne I hyfsad balans innan jag ber om galopp. Det var fortfarande lite studs och hopp och stå på bakbenen när vi skulle fatta galopp, men fattningarna har faktiskt blivit märkbart bättre än de var innan jul. Det blir mer av fattning än att springa in i galoppen, även om det fortfarande går för snabbt. Vi fick till varsin riktigt bra fattning i vardera varv, och så några normalbra fattningar. 



#ridkonst



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Pihl - 27 november 2016 15:29


  Nu har jag lanserat min nya hemsida och jag kommer hädanefter blogga på den.   Spana in www.mariapihl.se   ...

Av Maria Pihl - 26 november 2016 17:29


What a wonderful day it has been! I continued my training to become a horse origopath by balancing some horses. I am so grateful to the owners they allow me to meet their horses and train on them, and hopefully make their day a bit better too. After ...

Av Maria Pihl - 25 november 2016 19:52

Förra helgen var jag på weekend clinic hos Celina Harich. Jättekul! Det började med en hel del stress, Bröta for runt och var orolig men med Celinas hjälp blev hon lugn och vi kom till arbete. Hur gjorde vi då för att vända stress till lugnt arbete? ...

Av Maria Pihl - 14 november 2016 19:14


  "Return to the original balance." This is the intention when balancing horses according to the Origopathy method. A wonderful intention and soft method. Last week I started my education and it is definitely life changing!   I feel like I...

Av Maria Pihl - 30 oktober 2016 22:12

Ahh, after a hot cup of tea, food and rest I have energy enough to write again.  Today, me and Danielle Luinenburg exchanged lessons again. In my lesson, we continued working on my seat. I got to do little figure eigths with all of my body, my hips, ...

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards