ar-bloggen

Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

Vinterjacka i junikylan...

Av Maria Pihl - 2 juni 2015 22:01

Regnet det bara öser ner... Idag var jag klädd i vinterjacka, regnbyxor, stövlar och mössa medan jag tränade hästarna. Alldeles typiskt för juni, eller? *drypande sarkasm* Men på lördag flyr jag till Tyskland och jag hoppas att det är lite varmare och torrare där än här. Det ska bli otroligt kul att åka iväg och mest troligt tar jag med Bröta. Imorgon ska dock en osteopat kolla igenom Bröta och säger han att hon inte bör transporteras av någon anledning så får det bli Mira som åker med.


Mira var superduktig idag. Jag jobbar, som vanligt, med lättheten för hjälperna och rundheten. Först ett par minuter i groundwork och därefter i longerposition. Att få till runda fina slutor är ju lite svårare på longen så jag får smyga fram mot groundworkposition för annars faller hon lätt in på innerbogen. Får jag bara inner bog på plats så är det inga problem att ta in bakdelen och få till en rund fin sluta. Låter jag inner bog falla in så kan hon visserligen ta in bakdelen lite grand, men rundheten är ju som bortblåst.


Mitt stora fokus idag var att se till att ytter bog kommer fram och runt på volten så att hon inte faller ut på ytterbogen. I skritt fungerar arbetet bra, liksom i höger varv i trav, men i vänster varv i trav vill hon lätt falla ut så där får jag vara på och be ganska ofta om att att bogen ska kliva fram och runt mot mig. Men idag var hon som sagt väldigt duktig och hon klev på fint.


Med Bröta gjorde jag bara en liten kontroll på longen, öppna och sluta i skritt och trav. Höger ben vill ju inte riktigt bära ordentligt och tar kortare klive emellanåt och även ställningen till höger är lite sisådär. Jag får igenom höger sida riktigt fint några steg men sen tappar vi allt igen så det visar ju på att där är problem. Jag är faktiskt lite nervös för osteopatbesöket imorgon, men han ska vara duktig så jag hoppas han hittar och får loss det som orsakar våra problem. Jag får rapportera imorgon hur det har gått.


#ridkonst




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Pihl - 27 november 2016 15:29


  Nu har jag lanserat min nya hemsida och jag kommer hädanefter blogga på den.   Spana in www.mariapihl.se   ...

Av Maria Pihl - 26 november 2016 17:29


What a wonderful day it has been! I continued my training to become a horse origopath by balancing some horses. I am so grateful to the owners they allow me to meet their horses and train on them, and hopefully make their day a bit better too. After ...

Av Maria Pihl - 25 november 2016 19:52

Förra helgen var jag på weekend clinic hos Celina Harich. Jättekul! Det började med en hel del stress, Bröta for runt och var orolig men med Celinas hjälp blev hon lugn och vi kom till arbete. Hur gjorde vi då för att vända stress till lugnt arbete? ...

Av Maria Pihl - 14 november 2016 19:14


  "Return to the original balance." This is the intention when balancing horses according to the Origopathy method. A wonderful intention and soft method. Last week I started my education and it is definitely life changing!   I feel like I...

Av Maria Pihl - 30 oktober 2016 22:12

Ahh, after a hot cup of tea, food and rest I have energy enough to write again.  Today, me and Danielle Luinenburg exchanged lessons again. In my lesson, we continued working on my seat. I got to do little figure eigths with all of my body, my hips, ...

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards