ar-bloggen

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Maria Pihl - 1 februari 2014 13:46

Redan förra veckan kände jag att det inte riktigt var som det skulle i ridningen men jag slog bort det och tänkte att det kanske berodde på att Bröta inte tränas så mycket nu när jag jobbr i Oslo. Idag var ridningen än värre och jag gick tillbaka till basic basic. Bara flytta bogen ett steg in och ett steg ut. Det ville sig inte alls och jag insåg att något måste vara fel. När jag borstade Bröta efteråt kände jag på hennes högra bakben och musklerna ryckte på samma sätt som kiropraktorn visade när isciasnerven var i kläm. Det har alltså kommit tillbaka och jag har kontaktat kiropraktorn för en behandling. 


Bröta är väldigt bra på att uttrycka sina åsikter och jag borde ha förstått redan förra helgen att något var fel. Det är bara att inse att hon aldrig går emot eller "dummar sig". Hon försöker alltid göra sitt bästa och när hon är ovillig finns det alltid en vettig anledning till det. Kiropraktorn sa redan förra gången att det kan behövas några behandlingr innan det förblir bra. Men Bröta har ju varit som en dröm att rida efter förra behandlingen så det hjälper verklgien. Nu hoppas jag bara att det inte dröjer för länge innan vi får en tid.



Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards