ar-bloggen

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Maria Pihl - 14 februari 2014 12:41

Idag har Bröta fått en kiropraktisk behandling. När jag stod och borstade Bröta innan behandlingen testade jag "ischiasgreppet" och där var ingen reaktion, så för några sekunder började jag tvivla på om jag tagit fel? Men det gick snabbt över för jag vet att Brötas motvilja tidigare inte var inbillad. Bröta har ju fått stå nästan två veckor nu så kanske har lite vila hjälpt.


När kiropraktorn kom så kände hon igenom Bröta och det var lite smågrejor som behövde justeras, bl.a höger bäcken där ischias-problemen kommer ifrån. Hon sa också att det ibland bara är vid vissa rörelser som nerven kläms ihop. Bröta fick först lite akupunkturnålar för att få musklerna att slappna av och därefter kiropraktik. Eftersom det inte vara så illa så räckte det med vila idag och redan imorgon kan vi börja med lätt träning. Det ser jag verkligen fram emot!



Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards