ar-bloggen

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Maria Pihl - 3 februari 2014 18:21

Idag sitter jag och funderar lite på hästföretagare. Jag vet förstås att det finns massor av seriösa och kunniga hästföretagare som jobbar hårt för att ge kunderna vad de vill ha, men jag tycker nog att en överraskande stor andel är mer eller mindre oseriösa. Kanske beror det på att många har hästföretaget som ett extrajobb, vid sidan av det vanliga jobbet? Ofta känns det som om kunderna ska truga hästföretagaren och inte tvärt om. Från min synvinkel ser jag det som att kunderna är det absolut viktigaste för en företagare (oavsett om det rör hästar eller något annat) och dem ska man behandla väl!


Jag har varit med om stallägare som ljuger mig rakt upp i ansiktet och lovar guld och gröna skogar och att ingenting är några problem, fram tills kontraktet är skrivet och då får man klara sig själv bäst man kan. Då var löftena inte värda ett smack och inget kan man göra då man var dum nog att inte skriva in sakerna i kontraktet. Sen finns det förstås de stallägare som struntar i vad som står i kontraktet och konstant bryter mot det, men givetvis måste ju kunderna noggrannt följa sin del av kontraktet. Vad gör man då? Ja det är ju bara att flytta men det är ju ofta inte gjort i en hast.


Jag fick en gång ett presentkort för att rida lusitanos uppe i Stockholm, och när jag skulle utnyttja det försökte den vidriga hästföretagaren få mig att tro att presentkortet inte var giltigt utan att det redan har gått ut (tvärt emot vad lagen sade, vilket hästföretagaren hade noll koll på). Jag gav mig förstås inte, men när jag väl kom dit så sa bara hästföretagaren, "Jaha har du kommit, jag trodde inte du skulle komma". Ingenting var förberett men till slut fick dottern ge  mig en lektion som dessutom var värdelös och gjorde mig spänd som en fiolsträng flera dagar efteråt.


Suck, ja jag hoppas bara att jag slipper sådant här i fortsättningen. Jag hoppas att alla hästkunder sluta ta en massa skit och premierar de vänliga och seriösa hästföretagarna som finns i branschen!

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards