ar-bloggen

Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Maria Pihl - 1 mars 2014 11:59

Idag var med mer longering på schemat. Jag jorde inget groundworkarbete först utan började direkt longera. Först skritt och öppna och sluta (mest öppna såklart) och därefter trav och skolorna. Idag kändes Bröta en aning stelare än igår och det var lite svårare med den fina kommunikationen. Kan möjligen delvis bero på att Brötas loverboy kom in och jobbade samtidigt. Då måste man ju spana in snyggingen så man kan ju inte helt fokusera på matte. Men sådana här "störningar" är alldeles utmärkta för då märker man ju vad man måste träna mer på! Nåja, det blev mer fokus på mig efterhand i träningen.


Jag hade planerat in ett galopparbete idag också, så vi jobbade med fattningar. Det blev inte de bästa fattningar vi någonsin gjort, men lite förvånande var högergaloppfattningarna lugnare idag än vänstergaloppfattningarna. Dessutom är hon nu så otroligt mycket lugnare efter fattningarna än hon var tidigare. Då gick det ju knappt att få henne lugn alls after galoppen men idag jobbade vi lite med samling efteråt. Tänkte att jag skulle utnyttja energin till något bra. Vi fick till några vettiga samlingar så då var jag nöjd (och Bröta med för den delen, hon frustade länge och ljudligt!).


Nu skall jag iväg till hästmässan och Chalmers monter. Ska bli riktigt kul!




Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards