ar-bloggen

Alla inlägg den 16 mars 2014

Av Maria Pihl - 16 mars 2014 18:40

Idag var det dags för ännu ett ridpass, och fortsatt arbete med rakriktning och sökning till ytterhanden. Det känns som om sökningen till ytterhanden blir stabilare för varje pass vi gör. I vänstervarvet gör vi riktigt fina skolor, både öppna och sluta och det var en härlig känsla idag. Jag red mestadels för sitsen i vänstervarvet och behövde bara hjälpa till lite med tygeln emellanåt med att be om sökning till yttertyglen. Arbetet gick även bra i trav.I högervarvet är det jobbigare och där åtminstone känner jag som om jag måste hjälpa till mer med bådes sits, skänkel och tygel. Egentligen känner jag att gör lite för mycket i hand och skänkel, och behöver bli tydligare i sitsen och även kunna hitta små stunder av att göra ingenting och bara följa med. Det är väl helt enkelt så att jag är stelare i min högersida och har svårare i sitsen och därmed kompenserar för detta med de sekundära hjälperna. Jag har ju haft lite problem i min högra SI-led på sistone men nu är jag behandlad så jag måste hitta tillbaka till min tidigare känsla. När jag i små stunder får till det och verkligen rättar min sits så går Bröta betydligt bättre. Jag måste alltså jobba mer med mig själv och "torrida" i tanken så att jag får in rörelsemönstret som jag vill ha. Jag torred en period i början av året och det hjälpte mycket i den riktiga ridningen så nu är det nog dags att göra det igen en period.#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards