ar-bloggen

Alla inlägg den 21 mars 2014

Av Maria Pihl - 21 mars 2014 14:23

  Idag gav Bröta en så fantastisk gåva under vårt longerpass. Det var helt magiskt och så man nästan blir religiös!


Jag började passet som vanligt med lite arbete i skritt men gick ganska raskt över till traven och jobbade med samling och skolor. Bröta samlade sig så fint bara för min kropp i vänstervarvet och det gick riktigt bra i högervarvet också men där fick jag hjälpa till lite med handen. Sedan rätt vad det är så ger hon sin gåva. Hon bara böjer sig helt av sig själv runt min kropp och går varv på varv i perfekt form, i både höger- och vänstervarv! Ofta får jag hjälpa till och be om böjning lite då och då, någon gång per varv men nu bara var hon där, så självklar i formen. Jag har jobbat en del med mig själv på sistone, med de kännande bitarna för att kunna koppla ihop mitt hjärta och min hjärna till en enhet och det verkade som om Bröta sa att jaha, men nu så fattar du, jag har bara väntat på dig och när vi gör det tillsammans blir det lätt. Det var sådan närvaro hos oss båda och jag kände detta som en enorm belöning. Jag skuttar just nu runt på små rosa moln efter denna fantastiska upplevelse.


Efter den fantastiska traven fick vi även titta på galoppen. Galoppen var ju nästan så lugn idag att den skulle kunna vara ok att sitta på. Sedan är inte formen bra än men vi jobbar på det. Med mer styrka och koordination, i kombination med mental avstressning så kommer vi fixa det.


Detta var det sista träningspasset innan Bröta och jag åker till Gotland. Nu i helgen ska jag på kalas och nästa helg ska helt ägnas åt min älskade sambo som jag ju tyvärr måste lämna hemma i Göteborg när jag åker. Men det var ju inget dåligt sista pass, nu kan jag med gott samvete pausa ett tag! 


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards