ar-bloggen

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Maria Pihl - 15 mars 2014 14:33

Idag var det ett helt annat lugn i flocken och Bröta var bra i magen. Den nya hästen fick till och med stå och äta samtidigt som Bröta. Jättebra!


Jag red ett nytt pass idag och känslan var helt annorlunda mot igår. Idag kopplade vi ihop mer, både mentalt och fysiskt och det gick betydligt bättre. Vi jobbade med sökning till ytterhanden och det gick ganska fint. Det fungerar hyfsat i skritt nu både i vänster och höger varv, även om höger varv är lite svårare. Min egen sits var också bättre idag. Jag var lite stel igår och hamnade lite mer på baksidan av låren/rumpan än på framsidan av låren.


Det gick så pass bra i skritt att jag prövade traven och det gick ganska bra även i trav på volten så då tänkte jag utmana ödet och rida på fyrkantspåret. Det är ju betydligt svårare och vi tappade sökningen till ytterhanden ganska lätt. Men då gjorde jag en volt så att vi hittade den igen och till slut fick vi en fin öppna med god lösgjordhet i vänstervarvet. I högervarvet nöjde jag mig med en fin böjd rakt fram och därefter avslutade vi passet.


#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards