ar-bloggen

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Maria Pihl - 1 september 2013 21:02

Nu är jag hemma i Göteborg och Bröta har fått träffa sina gamla kompisar igen. Hon har fått vila nu några dagar efter resan. Resor innebär ju lastning och det är ett en sak som kan vålla stora problem. Jag var lite nervös när jag lastade på Gotland för det var en aning ont om tid, och det märkte Bröta så hon blev själv lite fundersam om hon skulle gå på. Det var bara för mig att ta mig samman och slå bort nervositeten för att få lastningen att fungera. Bröta gick på och vi kom iväg i tid som planerat, men annat var det för något år sedan. Då var jag på en clinic i Skåne och skulle lasta och åka hem. Efter 6 timmar gav vi upp försöken och åkte hem till Göteborg utan häst. Dagen efter var det bara att åka tillbaka med ny transport och efter ett par timmar gick Bröta på och vi kunde åka hem. Efter det köpte jag en egen transport och efter att ha anlitat många olika "lastningsexperter" hittade jag äntligen Rebecca Dahlgren på Horsevision. Hon har en jättebra metod för lastning och kan verkligen hjälpa människan att lära sig lasta hästen. Alla andra "experter" har varit inriktade på att lasta hästen och har mer eller mindre struntat i hur jag ska göra, men personligen struntar jag faktiskt fullkomligt i om "experter" kan lasta min häst utan det viktiga är att jag själv kan lasta min häst.



#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards