ar-bloggen

Alla inlägg den 3 september 2013

Av Maria Pihl - 3 september 2013 21:06

Nu letar jag folk till en helgkurs i akademisk ridkonst för Celina Harich, som jag tränat för på Gotland. Vi försöker ordna en kurs helgen den 9-10 november någonstans på västkusten, runt Varberg-Göteborg. Är det någon därute som är intresserad av att vara med? Alla detaljer är inte klara men priset blir inte mer än ca 3000 kr.


Celina är en otroligt duktig instruktör med öga för detaljer, och hon är en licenscierad Bent Branderup-instruktör. På Gotland jobbade vi mycket med grunden, att få en jämn och fin böjning och där man har lika mycket kvalitet i alla ben. Det är så lätt att glömma att hästen är en helhet, och så fokuserar man på ett ben bara och glömmer bort resten. Grunden för god ridning är en jämn böjning och ställning.


Vad jag gillar med Celina, utöver att hon är en så bra praktisk instruktör, är att hon har en så otrolig teoretisk kunskap. Hon kan verkligen teorin inom AR och förmedlar den på ett väldigt bra sätt. Att hon dessutom är hos Bent varje sommar och vidareutbildar sig själv borgar förstås för den goda kvalitet som jag fick uppleva på Gotland. Är det någon som är intresserad av att vara med, eller har några frågor om kursen eller Celina så tveka inte att höra av Er! Maila på mia.pihl@gmail.com


Celinas hemsida: http://www.akademische-reitkunst-bochum.de/



     



#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards