ar-bloggen

Alla inlägg den 21 september 2013

Av Maria Pihl - 21 september 2013 12:06

Idag var det mer ground work och longerträning. Öppnorna på longen börjar nu gå lite lättare och Bröta går mer böjd rakt fram också. Det gick så pass bra i skritten att jag även prövade lite trav och då såg jag återigen vårt problem med det vänstra bakbenet som ytterben.


I skritt i höger varv har det yttre bakbenet av och till farit ut utan någon egentlig uppenbar anledning och idag såg jag i traven att det steget var betydligt kortare än innerbenets steg. Det var ingen större skillnad i vänster varv. Redan innan jag åkte til Gotland hände något i hagen och jag hade en kraniosakral terapeut som kom om jobbade med Bröta. Det var totalt bortkastade pengar för det gjorde ingen större skillnad men av och till under hela gotlandsvistelsen har traven varit lite oren och nu är det dags att få tag i en kiropraktor. Jag misstänker det är något i si-leden som spökar. Där har hon tidigare haft problem då hon halkat på is i hagen och även då syntes ett förkortat steg. Kallblodstravare har ganska lätt för att "mörka" att det gör ont och inte visa så tydligt utan mer hänga med så gott det går. Men nu är det dags att få spänningarna att släppa.




Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards