ar-bloggen

Alla inlägg den 29 september 2013

Av Maria Pihl - 29 september 2013 20:09

RidnIngen har gått sisådär på senaste, men igår fick jag lite hjälp av Magnus, min sambo, och idag red vi lite på detta.


Problemet när jag har suttit på Bröta på senaste är att hon spurtar på och inte vill bära ordentligt. När jag förhåller  drar hon bara upp huvudet, sänker ryggen och börjar stressa. Jag kände alltså att jag inte riktigt kunde korrigera själv, så Magnus fick jobba i ground work medan jag satt på. Först ville vi bara hitta en sökning fram och ned, böjning samt ett lugn. Från marken var det inga problem att lugna ner henne, och efter en stund tog jag tyglarna och Magnus fick gå med ett spö och sakta ner henne framifrån när det behövdes. Det gick riktigt bra och vi hittade en fin form. 


Idag jobbade jag lite från marken och satt sedan upp. Vi hittade lugnet och den fina formen från igår. Idag kände jag att jag verkligen red igen och att Bröta tog förhållningarna från min sits. Det blev ett kort pass men det var bra. Efter träningen kom det en ny häst till lösdriften och ihopsläppet gick riktigt fint.



#ridkonst 

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards