ar-bloggen

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Maria Pihl - 26 september 2013 21:25

Idag tränade jag ground work och longering, och fokuserade på skolorna på longen. Bröta börjar verkligen förstå att hon ska följa min kropp in i skolorna och jag behövde inte använda pisken speciellt mycket.


Precis som i ground work ber jag om öppnan genom att bjuda in Brötas bogar då jag tar min min egen inneraxel inåt och slutan genom att bjuda in bakdelen genom att flytta in min egen höft. Grundpositionen är alltså att jag är vänd mot hästens magen, i öppnan går jag med och tittar mot huvudet och i slutan går jag mer baklänges och tittar mot bakdelen. Jag är riktigt  nöjd med dagens pass, men vänster bak vill inte riktigt jobba ordentligt. Fick tag på kiropraktorn men han kan inte komma innan nästa månadsskifte så jag får ha lite överseende med det benet innan jag vet säkert om det är en låsning eller inte.

 

 

#ridkonst

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards