ar-bloggen

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Maria Pihl - 2 september 2013 10:13

Jahapp, där kom den hältan... När jag kom ut till stallet i morse, redo för en liten koll av Brötas och min status i ground work så står min lilla pålle halt. Hon är svullen över höger framknä och har troligen fått en spark av någon av de andra hästarna.


Detta gjorde att jag verkligen kom tillbaka till verkligheten som den ser ut i Göteborg. På Gotland var jag omgärdad av människor med samma syn på hästhållning och träning som jag själv, men här i Göteborg är det förstås inte så. Här har ju hästarna skor på sig så sparkar tar förstås värre än när de är barfota. Sen blir det väl säkert en smärre chock när jag kommer att se hästar ridas "som vanligt" igen, det har jag ju inte sett på hela sommaren. Jaja, bra med en reality check emellanåt. Bilkön hem var som lök på laxen så nu är jag verkligen inne i stads-puls igen.

Presentation


Jag heter Maria Pihl och jag har helt nördat in mig på Akademisk Ridkonst - AR. Detta tränar jag med mina ögonstenar, Bröta och Mira. På den här bloggen tänkte jag dela med mig av hästlivets vardagligheter och min utbildning inom den akademiska ridkonsten

Länkar

Translation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards